Ont i rumpan i morgon?

Kategori: Mitt liv
2011-03-27 18:33:10
 
Först fick jag kolla på när Malin och hennes sambo red sina hästar. Malin förklarade allt hon gjorde samtidigt som hon red. Jag tycker fortfarande det är helt fantastiskt att man kan göra skänkelvikning eller rida överhuvudtaget utan träns.

Sen behövde Malin besöka toan och jag skulle skritta hennes häst lite. Hennes P.R.E HINGT! I bara grimma och repen man håller i (tyglarna) ska bara hänga löst. Liiite panik fick jag när jag kom på att jag helt plötsligt inte visste hur man styrde och stannade. För hur stannar man egentligen en häst med bara grimma. Men självklart gick allt jätte bra. Malin kom tillbaka och höll en liten lektion för mig. Så i morgon kommer jag nog ha ont i både rumpa och ben.

Jag har ridit i nästan hela mitt liv men haft ett uppehåll nu i ett par år. Jag har bara ridit engelsk stil med sadel och träns. Men nu är det horsemanship som gäller för mig och allting är precis tvärtom vad jag har lärt mig tidigare. På ett positivt sätt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback